Чи допомагає ранній розвиток виховувати геніїв? Ні, єдиною метою будь-якого розвитку має бути прагнення дати дитині освіту, яке дозволить додати радості в його життя і в світі.
Всі люди народжуються приблизно однаковими. Відповідальність за поділ на розумних і дурних, скромних і активних лягає на виховання. Будь-яка дитина, якщо йому вчасно дати те, що потрібно, з великою ймовірністю виросте тямущим, добрим, здоровим і правильно мотивованим. Ким діти приходять в світ ?

Новонародженому доводиться вчитися користуватися своїм тілом вже після народження, день за днем купуючи необхідні рухові навички.

Точно так же малюк вчиться користуватися мозком. Мозок новонародженої дитини
- чистий аркуш. Від того, що буде записано на цьому «листі», залежить, наскільки здатним в майбутньому стане дитина.Коли і як розвивати дитину

Вчені припускають, що в процесі розвитку мозку між його клітинами формуються особливі містки-відростки. Клітини мозку проростають один в одного, щоб, міцно тримаючись один за одного, відгукуватися на інформацію ззовні, яку вони отримують через органи чуття.

Дослідження в області нейропсихології показали наявність у дітей періодів найбільшої активності мозку, в процесі яких відбувається основна освіта «містків». Ці зв'язки надалі будуть відповідати за формування рухової активності, зору, мови, почуттів та інших навичок. Саме в цей час отримана ззовні інформація матиме найбільший ефект на формування мозку умінь в майбутньому. Вважається, що в період від народження до 2.5 років періоди найбільшої мозкової активності проявляються особливо часто.

Чи означає це, що дитина, що отримала недостатню мозкову стимуляцію вчасно, буде відставати в одному з напрямків? Навряд чи.

Те, що є найбільш ефективні моменти для формування бази можливостей, зовсім не виключає навчання і тренування певних навичок протягом усього
життя, що  варто врахувати є кілька шляхів, за якими мозок дитини сприймає інформацію: зір, слух, тактильне сприйняття, смак, дотик і нюх.

Дитина, отримуючи стимули ззовні, вивчає цей світ, аналізує і розвивається.

Ми не знаємо і не можемо визначити, коли мозок нашої дитини буде зазнавати період найбільшої активності. Але ми можемо займати зростаючого малюка по всіх каналах сприйняття. Припускаючи, що ми потрапимо в потрібний час, тим самим допомагаючи дитині створити багату і обширну базу для подальшого розвитку, як розвивається зір: обличчя мами і тата, прогулянка на природі, чергування темного і світлого часу доби, різноманітні іграшки в дитячій, гра тіней на стіні, що світяться зірочки на стелі, картинки в книжці, дзеркало - все це канали для стимуляції і розвитку зору.

Як розвивається слух: звуки маминого голосу, більш низький татів тембр, класична музика або дитячі пісеньки, звуки природи або шурхіт одягу - всі ці звуки впливають на слухове сприйняття дитини, так чи інакше впливаючи на його розвиток.

Через що розвивається тактильна чутливість: мамина ласка, масаж, відчуття контрастів: тепле або холодне, колюче або пухнасте, м'яке або тверде, гладке або шорстка. Для гармонійного відчуття себе в просторі необхідно різноманітний розвиток чутливості тіла. Поняття «важко» і «легко» не годяться для дітей

У дитини немає усталених уявлень про те, що «важко» або «легко»: російська, англійська або японською мовами для малюка однаково нові
і придатні до вивчення.

Висновок, зроблений нами щодо чого-небудь на підставі отриманих заздалегідь знань, може стати перешкодою для сприйняття. Наприклад, дивлячись на знамениту картину, багато говорити про себе: «Так, вона прекрасна!», Хоча насправді вона вас зовсім не чіпала, її цінність для вас - тільки в імені художника і в її ціні.

Дитина ж завжди чесна. Музика Баха або дитячі пісеньки, дерев'яна іграшка або розвиваючий килимок - можуть повністю поглинути його увагу.
після трьох дитина цікавиться тим, що їй цікаво.

У розвитку дитини оточення і середовище грають більш важливу роль, ніж спадковість. Якщо для росту дитини з самого народження створені різноманітні умови, то це дає значний ефект у формуванні інтелекту.

Мозок дитини на етапі від народження до 2-3 років подібний до губки, яка вбирає все, що їй пропонують. Він ще не в змозі відібрати інформацію.

Дитинство
- надзвичайно сприйнятливий період в житті людини. Те, що батькам здається неважливим і безглуздим, дитина, навпаки, може сприймати з такою жадібністю і силою, що цей досвід стане основою всієї його подальшого життя.

До 2,5 років розвивається область мозку, яка здатна використовувати вже накопичену інформацію. Приходить час, коли дитина знаходить можливість приймати самостійні рішення. Починають розвиватися здібності і захоплення: до творчості, мов, музики і т.д. Формується характер.